Good and bad - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Vienna Frequin - WaarBenJij.nu Good and bad - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Vienna Frequin - WaarBenJij.nu

Good and bad

Blijf op de hoogte en volg Vienna

18 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen


Hallo allemaal,

De afgelopen weken waren er twee met zijn ups en downs.
Twee weken geleden was een rustige week. De cursus gaat over het algemeen goed. In vergelijking met de vorige, maken we nu veel meer oefeningen dan dat er grammatica behandeld wordt. Dat is voor mij alleen maar gunstig, omdat ik daar meer van opsteek!
Die week was het ook behoorlijk verlaten op het werk. Men is nog aan het herstellen van de kerstperiode, :D!

‘Fabric’ is een bekende nachtclub in Londen waar elk weekend verschillende artiesten/dj’s optreden. Vrijdag de 8ste zou een band van de manager van Amy Winehouse optreden, waarvan de muziek erg lijkt op die van Amy. Lea had kaartjes gekocht om er samen naar toe te gaan. Van te voren hebben we bij een pub wat gedronken.
In Londen is het de gewoonte om (vrijdags) direct na het werk door te gaan naar het bier. De meeste staan er dan ook nog erg netjes bij in hun pak. De studenten gaan sowieso vroeg uit, ze beginnen hier om 20.00u en rond 01.00u zijn de meeste uitgaansgelegenheden al dicht.
Aangekomen in de Fabric was het nog redelijk rustig. Het publiek was erg gemixt, jongere en wat oudere, maar er zijn ook verschillende ruimtes met diverse muziekstijlen. Toen het uiteindelijk tijd was voor het concert, bleek de artiest iemand anders te zijn. Het was in ieder geval niet de muziek die we verwacht hadden. Het was een kleine domper op de alsnog gezellige avond.
Die zaterdag heb ik lekker lang uitgeslapen en het één en ander voor de stuud gedaan, :).

Zondagavond was helemaal super, we zijn naar Crique du Soleil in The Royal Albert Hall geweest :D!!!! Toen we de kaartjes kochten hebben we erg getwijfeld over de plaatsen, omdat de kaartjes niet goedkoop zijn. De goedkoopste zou weggegooid geld zijn dus zijn we voor de twee klassen daarboven gegaan. We zouden dan nog een barrière hebben, een soort van trapleuningen voor onze neus, maar uiteindelijk hadden we daar helemaal geen last van! We zaten helemaal in de bovenste ring met frontaal zicht op het podium. Enig nadeel was dat we niet naast elkaar maar achterelkaar zaten, maar dat was geen probleem.
Het is een super mooi gebouw, erg theatraal en decoratief binnen in de arena.
Er was een ‘algemeen’ verhaallijn tussen het hoofdoptreden door. De belangrijkste acts waren bijzonder om te zien. Drie vrouwen die buitensporig lenig waren, wat soms gewoon eng was om te zien hoe ze heel hen lichaam dubbel konden vouwen. Ballet op een kunstachtige manier, een man op een eenwieler en ondertussen een vrouw om zijn nek zwiert. Twee stoere mannen die op twee enorme wielen die met elkaar verbonden waren stunten uitoefende. En vier acrobaten die op een dun koord hun evenwicht probeerden te bewaren met fietsen. Ook het typische stoelen stapelen evenals de wip wap waarvan men wordt gelanceerd om kunsten op uit te voeren.
Het was geweldig om al dat moois te zien, :P!

Dinsdagochtend voelde ik me nog kiplekker, maar daar kwam in de avond verandering in! Ik was net op mijn kamer klaar met werken toen ik me niet lekker begon te voelen. Die nacht had ik nog redelijk geslapen, maar ik voelde me er niet beter door.
Ik had avondeten de dag ervoor klaargemaakt voor tijdens het werken en waarschijnlijk heeft dat me de das om gedaan. Ik heb buikgriep gehad, wat koorts en het hele rataplan wat erbij hoort. Donderdag ben ik niet naar de les gegaan, heb zoveel mogelijk geprobeerd te slapen. Het was Valentijnsdag, dus druk op de werkvloer, daarom ben ik toch maar gaan werken maar ik was ook erg blij dat ik daarna weer naar mijn kamer kon!
Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk te rusten. Gisteren op de verjaardag van papa voelde ik me al een stuk beter. Ik heb toen ook nog een aantal uurtjes doorgebracht in de chocoladefabriek, zaterdag was ik gelukkig vrij.

Vanmiddag hebben we wat vitamientjes opgedaan in het park met het zonnetje erbij. Dat heeft me goed gedaan, dus nog een paar dagen en dan ben ik er hopelijk weer helemaal bovenop :)!

Liefs Vienna.

  • 19 Februari 2013 - 08:56

    Wies,:

    Ha Vienna,
    Nou dat is een afwisselend gebeuren, ik hoop dat jij je beter voelt. Hier vallen de mensen met bosjes wat griep betreft.
    Succes en liefs van Wies

  • 21 Februari 2013 - 15:57

    Nasty Neighbour:

    Hoi Vienna,

    Ik had ( en heb nog een beetje ) ook griep. Bah !
    Graag zou ik ook eens in die "fabric" rondsnuffelen.
    Op naar 16 maart "liberationday".

    Liefs van je buurtjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Vienna

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 6650

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 31 December 2012

London here I come :)!

Landen bezocht: