Examentijd - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Vienna Frequin - WaarBenJij.nu Examentijd - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Vienna Frequin - WaarBenJij.nu

Examentijd

Blijf op de hoogte en volg Vienna

17 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen


Hallo allemaal,

Alweer een tijdje geleden dat ik een verslag heb geschreven, de tijd gaat gewoon veel te snel voorbij. Drie weken geleden schreef ik nog dat ik binnenkort mijn functioneringsgesprek zou hebben, maar daar niets van gekomen. Dat was trouwens bij iedereen, waarschijnlijk heeft het toch geen nut omdat we allemaal weg moeten!?

De laatste twee weken van de cursus hebben we vooral oude examens geoefend. Dit vind ik een fijne methode om voor te bereiden, zoveel mogelijk opdrachten maken.
Vrijdag 8 maart was het CEA spreekexamen, gewoon op St. Giles. Om 11.57u was het moment van de waarheid. Een uur van te voren hadden Lea en ik afgesproken bij het station Russell Square. Voor de school zagen we een aantal klasgenoten, die het examen er al op hadden zitten. Ze vertelde dat het aardige ‘oudjes’ waren en goede onderwerpen om over te praten. Om onze gedachten even op wat anders te zetten, zijn we wat gaan drinken bij Costa. Ruim op tijd hadden we ons daarna aangemeld. We moesten nog een tijdje wachten voordat we aan de beurt waren. Twee bejaarden namen ons tentamen af, wat begon met een aantal algemenere vragen over studeren en vrije tijd.
Daarna kreeg ik als eerste drie foto’s met verschillende personen die iets ‘precies’ deden. Een foto met een wand vol papieren die geordend lagen, een jongen die een miniatuur vliegtuigje aan het schilderen was en een man die met een fototoestel in de rivier stond om de juiste ‘shot’ te kunnen klikken. Daarover moest ik vertellen waarom ze dit deden en wat voor een gevoel ze dit gaf. Lea kreeg als onderwerp onderhandelen, waarna ik de vraag kreeg bij welke situatie men de beste ‘deal’ zou kunnen krijgen.
Voor de groepsopdracht kregen we acht plaatjes waarvan vier met een milieukwestie en gekoppeld daaraan een oplossing daarvoor, die we moesten bediscussiëren. Als afsluiter kregen we alleen maar vragen over het milieu, dus op een gegeven moment wisten we niet meer wat we moesten zeggen.
Door de onderwerpen heb ik voor mijn gevoel niet alles eruit kunnen uithalen wat er in zat, maarja het is en blijft afwachten.

Op het werk is het de laatste tijd vrij rustig geweest. Maar we vermaken ons prima. Ik ben super blij dat we een leuk team hebben, we maken veel lol :D. Op dinsdag is er altijd levering van nieuwe producten, tegenwoordig mogen we niet meer overdag de spullen naar de winkel brengen omdat ‘The big bosses’ dan op de vloer zijn. Dus hebben we honderd keer op- en neer gelopen met een mandje dozen vol chocolades. Anders moeten we ’s avonds langer blijven, Selfridges is nu een uur langer open vanwege Pasen.
Er komen veel bekende mensen shoppen in Selfridges. Zo was in het weekend van 10 maart Victoria Backham in de foodhall, jammer genoeg heb ik haar niet kunnen spotten :(.

Mijn verjaardag voelde toch anders als normaal. Vorig weekend had ik al lief een pakketje van het thuisfront ontvangen, die ik netjes dicht heb laten zitten :). In de ochtend hebben Sylvia en ik samen ontbeten via het ‘blik’, was gezellig :). Ik ben gewoon naar de cursus gegaan. In de middag zijn we naar South Kensington gegaan, waar we lekker geluncht en rond gelopen hebben.

De laatste dag van de cursus, hadden ze voor de pauze de twee klassen CAE bij elkaar gezet en een soort spel verzonnen om bepaalde punten te herhalen voor het examen. Als afsluiting hebben we een stuk van Ricky Gervais gekeken, een Engels komiek. Ergens vind ik het niet zo erg dat de cursus voorbij is, de vorige klas was veel leuker.

Zaterdag 16 maart ben ik om 05.30u opgestaan. Ik wilde ruim op tijd zijn voor het examen. De locatie was precies dezelfde als de vorige keer, Wimbledon, aan de andere kant van Londen. Ik woon nu iets verder weg, dus het was een uur reizen. En met alle regen en sneeuw, is er altijd wel wat met de tube. Maar ik was precies op tijd!
Omdat ik iets meer tijd krijg dan de andere moest ik naar een andere locatie dan de rest van de klas. Vergeleken met de vorige keer, was ik nu de enige! Van de ene kant is het fijn maar je wordt voordurend in de gaten gehouden.
Het examen begon met lezen daarna schrijven, Use of English en als afsluiter luisteren. Voor mijn gevoel ging het beter als de vorige keer, alleen heb ik een fout bij het schrijven gemaakt. Het is afwachten wat de uitslag is, die krijg ik eind april.

De volgende dag heb ik lekker lang uitgeslapen. Ik hoefde niet te werken maar we hadden wel een training op het werk over veiligheid en de Paasproducten. We waren maar met zijn drieën, omdat de andere de training al hadden gehad. Het was natuurlijk een andere sfeer nu de stemming binnen het bedrijf niet al te prettig is, zeker ook omdat de eigenaresse erbij was. Nadat de veiligheidprocedures waren doorgenomen, moest ieder een Paasproduct uit de schappen pakken en verkopen aan de rest. Ieder moest dit voor hetzelfde product doen, maar met een ander verhaal. Overal had ze natuurlijk wel wat op aan te merken. Het duurde dan ook twee uur in totaal i.p.v. het geplande uurtje.

Vier andere meiden hadden op ons gewacht om met zijn allen te gaan eten in een Italiaans restaurant in Soho. Het was super gezellig en hebben over van alles en nog wat gepraat. Als verrassing voor onze verjaardag kwamen ze voor mij en Raminta, die 10 maart jarig was, aan met een taart en hebben ze voor ons gezongen :P!

Liefs Vienna.

  • 26 Maart 2013 - 07:37

    Wies:

    Lieve Vienna,
    Succes met de paasdrukte in de winkel, en spannend als de uitslag er is.
    Liefs van Wies

  • 28 Maart 2013 - 22:51

    Marianca:

    Lieve Vienna,

    Je examens weer achter de rug, heerlijk! Je bent zeer milieu bewust en gaat hier heel goed mee om dat weet ik heel zeker, maar als gespreksonderwerp is het niet echt jouw item. Jammer want je werd er volgens mij goed over doorgezaagd!!
    Leuk dat jullie een fijn team vormen, het einde in zicht voor allen versterkt de banden blijkbaar!!
    En een verjaardag met een ander tintje..................maar wel lekkere taart en een lied!
    Weer een leuk verhaal met veel belevenissen.

    Liefs mama Marianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Vienna

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 6645

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 31 December 2012

London here I come :)!

Landen bezocht: