Een andere strategie - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Vienna Frequin - WaarBenJij.nu Een andere strategie - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Vienna Frequin - WaarBenJij.nu

Een andere strategie

Blijf op de hoogte en volg Vienna

15 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen


Hallo allemaal,

Na een top week samen met mama heb ik me gelijk ingeschreven voor de nieuwe cursus: IELTS. Dit is meer een examen dat afgelegd moet worden om een studie te kunnen volgen aan universiteiten. In vergelijking met Cambridge, is deze maar voor twee jaar geldig. Omdat ik al een tijdje bezig ben met het onder de knie krijgen van Engels, doe ik de cursus maar voor twee weken. Voornamelijk vanwege de vorm van het examen.

Vanaf dinsdag 26 maart heb ik een week fulltime gewerkt voor de chocoladefabriek, jammer genoeg alleen late diensten gedraaid :S. Vooral de laatste twee dagen voor het paasweekend was het erg druk, het was te vergelijken met Kerstmis. De manager had iedereen ingeroosterd voor zaterdag de 30ste, wat veel te veel was. En daarom werd gevraagd of mensen die andere plannen hadden niet te komen, maar ik wilde natuurlijk net als de rest mijn uren maken ;)!
Eerste paasdag en Eerste kerstdag zijn de enige twee dagen dat Selfridges gesloten is! De week daarop heb ik maar één dag gewerkt. Vanaf nu zal het heel rustig zijn in de winkel. Het wordt ‘hopelijk’ mooi weer en de feestdagen zijn voorlopig voorbij. De drukte zal weer aan het einde van het jaar komen met Kerstmis. Alle decoraties zijn ook gelijk weer verdwenen en we hebben zelf de etalages moeten decoreren :). Nu moeten we een kleurige zomerbloem bij ons oranje kostuum dragen, lol. Maar er zijn nog heel wat Paasproducten overgebleven!

Dinsdag 2 april ben ik dan met IELTS begonnen. Het is een cursus waar men elke maandag mee kan beginnen, omdat het examen een paar keer per maand wordt aangeboden. Ik moet zeggen het was een aparte ervaring de afgelopen twee weken! Een zeer aparte gevarieerde klas met typische mensen. Van een opgepompte Russische botox dame tot een echte Italiaan, interessant zullen we maar zeggen :S.
In het begin waren de lessen vreemd er werd niks geïntroduceerd, verteld of enige aanwijzingen gegeven. De docent herkende ik, we hadden haar één keer gehad toen ze voor iemand anders moest invallen en dat was niet echt een groot succes. Ik was blij dat het maar voor twee weken was, :S! Wat ik het meeste miste was, dat er niks werd verteld over hoe het examen was opgedeeld. Maarja, daar ben ik inmiddels wel achtergekomen. Het belangrijkste voor mij is om zoveel mogelijk oefen examens te maken. En het voornaamste voordeel van het bijwonen van de cursus, is dat de essays nagekeken konden worden.

Voor de Pasen had Robin al haar laatste werkdag bij Artisan gehad en zondag 7 april was er een goodbye dinner voor Mariana (uit Italië). Ze vertrekt definitief uit London en gaat verhuizen naar het Italiaanse gedeelte van Zwitserland. We hadden afgesproken bij de gele airport deuren van Selfridges om te wachten op degene die die dag moesten werken. We zijn weer naar het Italiaanse restaurant geweest in Soho. Het was weer gezellig, bijna iedereen was er :D! Daarna door met de bus naar het Hard Rock café, een bekend restaurant/bar waar internationale artiesten instrumenten of andere belangrijke stukken gedoneerd hebben aan het restaurant, zoals drumstellen en outfits van o.a. Madonna en The Beatles. Gezamenlijk weer richting huiswaarts, ondertussen had ik mijn station gemist en kon ik nog net op het nippertje de laatste tube richting het juiste station nemen, :).

Afgelopen vrijdag heb ik mijn laatste lesdag op het St. Giles gehad. Jammer maar niet erg, bijna alle studenten waarmee ik contact had bij Cambridge zijn alweer vertrokken.
Er waren wat problemen met het inplannen van het examen. In eerste instantie zou ik hem zaterdag gemaakt moeten hebben, maar omdat ik extra tijd krijg en de betreffende documenten perse in het Engels moeten worden opgestuurd gaf dat wat vertraging. Nu staat het examen ingepland op zaterdag 27april. Dezelfde avond neem ik het vliegtuig, om een week thuis te zijn, zin in :D!!!!
De komende twee weken probeer ik me zoveel mogelijk voor te bereiden voor IELTS en verder te zoeken naar een internship voor na een weekje Nederland :).

Liefs Vienna.

  • 16 April 2013 - 21:32

    Rely:

    Hoi Vienna,

    Van St. Gilles naar IELTS ( IEmand Leert Tussendoor Snel engels ) door naar Nederland om Prins Willem-Alexander te feliciteren met zijn verjaardag en het feit dat de man nog geen koning hoeft te spelen en dan op naar Hatert, naar mammie en pappie.
    Zie je eind volgende week Vienna,
    Solong !

    Lydia en René.

  • 16 April 2013 - 23:57

    Wies:

    Ha Vienna,
    Wat goed van je , en wens je sterkte met het examen.
    Misschien zie ik je nog wel als je een weekeje thuis bent.
    Liefs van Wies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Vienna

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 6649

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 31 December 2012

London here I come :)!

Landen bezocht: