Nieuwe informatie - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Vienna Frequin - WaarBenJij.nu Nieuwe informatie - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Vienna Frequin - WaarBenJij.nu

Nieuwe informatie

Blijf op de hoogte en volg Vienna

04 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen


Hallo allemaal,

Daar ben ik weer, :).
Vorige week maandag na college hebben we gezamenlijk huiswerk gemaakt. Best effectief omdat we de onderwerpen bediscussiëren.
Dinsdag en woensdagmiddag ga ik gelijk uit de cursus door naar het werk. Vanuit St. Giles loop ik dan direct naar Holborn waar ik rechtstreeks de tube naar Bond Street neem. Twee uur is een mooie tijd om te beginnen (college is afgelopen om 13.05u), dan heb ik net voldoende ruimte om me om te kleden en wat te eten. Samen met een collega sluit ik dan ’s avonds, tegenwoordig om 20.00u de kassa en ben ik om 20.30u klaar om naar mijn kamer te gaan.

Woensdag moest ik me melden bij een verplichte meeting van Selfridges, die iedereen een keer moet bijwonen. Ze worpen een terugblik over het financiële jaar 2012 en wat de doelen voor 2013 zijn. Ze hebben een behoorlijk omzet en winst weten neer te zetten die ze uiteraard volgend jaar willen vergroten met de nadruk op social media en de verkopen via internet. Selfridges heeft de volgende route tot succes uitgestippeld voor 2013:
• Recruit, develop and retain the best talent
• Deliver a product offer at the forefront of fashion
• Deliver a complete multi-channel experience
• Deliver amazing environments
• Build strong customer relationships
• Drive sales – work smarter

Deze doelen wil Selfridges bereiken met hun streven: Surprise, Amaze and Amuse in samenwerking met hun visie: ‘To be the Destination for the most Extraordinary customer Experience’.

Voor de zaterdag ben ik op een redelijke tijd opgestaan. Toen ik wakker werd was mijn kamer overbelicht, buiten zag het er heel zonnig uit met weinig wolken aan de hemel.
In de ochtend heb ik nog de studieboeken van de binnenkant bekeken en nog even via de skype het thuisfront gesproken. Aan het begin van de middag heb ik de tube naar Hyde Park Corner genomen, waar ik afgesproken had met Léa. Het was erg winderig en verraderlijk koud. Maar we hebben een behoorlijk ommetje gemaakt langs het meer en gezellig gesproken. Terug bij het beginpunt zijn we richting de Royal Albert Hall gelopen (moesten weer helemaal terug lopen). Onderweg kwamen we langs peperdure appartementen waar men een vermogen moet betalen om daar te kunnen verblijven. In Londen zie je veel dure bakken voorbij rijden, daar kwamen ook niet de minste Ferrari’s voorbij.
Bij the Royal Albert Hall wilde we kijken voor tickets voor Cirque du Soleil, de voostelling is daar tot 14 februari en misschien gaan we daar volgende week naar toe. Ik heb niet veel met circussen maar deze schijnt heel anders en bijzonder te zijn. Ondertussen waren we in South Kensington terecht gekomen, een rijke buurt waar ook een universiteit is gevestigd. Er was één of andere festiviteit aan de gang, want het was vol met allemaal stomdronken - verklede studenten. Daar hebben we wat gedronken na een lange wandeltocht. Daarna zijn we met de tube terug gegaan en heb ik nog een paar boodschappen gedaan.

In het weekend wordt de wasmachine volop gebruikt, dus ik wilde de eerste zijn. Was geen punt om vroeg op te staan, want ik moest om 12.00u werken. Van te voren nog even huiswerk gemaakt en gezellig met thuis geskyped. Er stond gepland dat ik maar vier uurtjes hoefde te werken, best weinig. Maar omdat we in de avond de kwartaal meeting hadden, ben ik gewoon tot zes uur gebleven. Het had geen nut om in de tussentijd naar mijn kamer te gaan.

Na sluitingstijd zijn we met zijn vijven naar Notting Hill gegaan. Waar ook een vestiging van Artisan is. We waren te laat maar, het was ook allemaal te krap gepland met reistijd om daar op tijd te kunnen zijn.
De meeting was alleen met het team van Selfridges. Degene die verantwoordelijk is voor de winkels in Londen en de eigenaresse van Artisan waren er ook. Voor onze manager moesten we een beoordelingsformulier invullen. Omdat deze anoniem is hebben velen hem zo eerlijk mogelijk ingevuld. Op zijn zacht gezegd is niet iedereen tevreden met haar, ze laat nogal wat steken vallen en liggen :P.
Er was niks bijzonders aan de vergadering. Qua omzet hadden ze vorig jaar minder opgeleverd in vergelijking met Godiva en Melt, de grootste concurrenten in Selfridges en waar onze prestaties dus ook mee vergeleken worden. De vergelijking met Godiva is het soms dubieus, het is een internationaal merk op een van de beste plaatsen in de ‘foodhall’ waardoor het niet altijd even redelijk is om daar een vergelijking mee te maken, maarja zo is het nu eenmaal. We moeten ons blijven focussen op de targets die Selfridges aan Artisan geeft, vanwege de huur die betaald moet worden, deze is ongeveer 30% van de maandelijkse omzet.
Wat wel leuk was, is dat we misschien een bezoek mogen brengen aan de fabriek in Kent waar al het lekkers gemaakt wordt. Dat zou super zijn, :P!

Vandaag weer aan de slag en kom maar op met de rest van de week!!!!

Liefs Vienna.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Vienna

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 6661

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 31 December 2012

London here I come :)!

Landen bezocht: