Moeder en dochter uitje - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Vienna Frequin - WaarBenJij.nu Moeder en dochter uitje - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Vienna Frequin - WaarBenJij.nu

Moeder en dochter uitje

Blijf op de hoogte en volg Vienna

25 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo,

Afgelopen dinsdag ochtend heb ik een beetje uitgeslapen, maar ik moest op tijd op om mijn kamer schoon te maken. Van te voren wilde ik de was nog doen maar de machine was telkens bezet of iemand kwam zijn spullen niet ophalen. Moest ook nog even langs de winkel om het één en ander te halen. En dan snel naar de tube om de juiste trein te halen naar Heathrow terminal 4, mama ophalen!
Ze komt heerlijk voor een aantal daagjes naar Londen. Had er super veel zin in, :P!

Na een stevige knuffelsessie hebben we wat gegeten op de airport. Ze kwam rond zes uur aan en het had geen zin meer om helemaal terug te gaan naar mijn kamer. Het is met de Piccadilly line rechtstreeks meer als een uur.
Het was heerlijk om elkaar weer te zien, :D. Tijdens het eten had ze nog een verrassing voor mijn verjaardag, ik heb een nieuwe iPhone gekregen!!!! Super blij mee, :D!!!!

De volgende ochtend hebben we een klein beetje uitgeslapen. Na een ontbijtje op de kamer zijn we naar het centrum vertrokken. We hebben gelijk treinkaartjes gehaald voor morgen als we naar Oxford gaan. Daarna zijn we gaan shoppen voor zomerbroeken. Altijd een vermoeiende zaak, maar we zijn geslaagd.
Van te voren hadden we een tentje opgezocht waar we konden high teaen. Het was een stukje lopen, 20 minuten door de drukte heen. Onderweg kwam ik nog een thee winkeltje tegen dat ik herkende van mijn vorige CAE cursus, waar we heerlijke thee hebben gekocht.
Het thee tentje was iets anders dan verwacht, maar er hing een leuke sfeer. Verschillende oude stoelen en tafels in een grote open ruimte.
In de iPhone paste niet mijn huidige simkaart, dus die moest geknipt worden. We namen het risico dat ze de kaart kappot konden knippen maar gelukkig ging het goed. Nu nog alle functies gaan ontdekken, :).

Natuurlijk moesten we ook even langs de chocoladefabriek, :D. Marianna en Doris waren op dat moment aan het werk. Het was best druk in de winkel, dus hebben we ondertussen de Paasproducten bekeken. We hebben natuurlijk een paar chocolaatjes meegenomen en een ‘goodiebag’ voor de komende dagen, :P.
Met de tube zijn we naar Covent Garden vertrokken. Een aantal weken geleden had ik al kaarten gekocht voor de musical Mamma Mia. We zaten nog vol van de high tea, dus kochten iets kleins bij een patisserie als avondeten. Het was een hele vrolijke en kleurrijke musical. Alle liedjes konden we meezingen, lachen! Zeker een aanrader, :)!

Op naar Oxford. Net na de spit zijn we via Kings Cross naar Paddington gegaan waaruit de trein vertrok. Het was een klein uurtje, waarna we na 15 minuten lopen in het centrum stonden. Het leek net of we de wereld van Harry Potter binnen liepen, wat we ook letterlijk hebben gedaan.
Met een boekje van het informatiepunt, zijn we gelijk doorgelopen naar de Christ Church. Het is een imposant gebouw dat ook decor stond voor de Harry Poter film. De bekende Hall waar de nieuwe studenten aten en werden ingedeeld in ‘de groepen’. En natuurlijk was ‘De Hal’ gesloten vanwege een of ander festiviteit. Maar dat maakte het gebouw niet minder indrukwekkend!

Het was beren koud, dus we waren wel toe aan iets warms. We belande eerst in een restaurant waar we het menu verkeerd hadden begrepen, oeps. En hebben uiteindelijk bij een ander barretje wat gegeten.
We hebben onze tocht vervolgd naar de St Mary the Virgin, een veel minder interessante kerk dan de Christ Church. Maar hier kon men naar boven klimmen, voor uitzicht over Oxford. Mama met haar hoogtevrees wilde in eerste instantie niet, maar al snel heb ik haar om kunnen praten :P. Het plateau waar we op moesten staan was erg smal, de lengte van een voet die om de kerktoren heenliep. Het was niet een indrukwekkend uitzicht, wel apart om de imposante gebouwen van bovenaf te bewonderen. Het was grappig om te zien hoe mama reageerde toen we buiten kwamen. Ze kalmte zich helemaal vast aan de muur, :P!

Een paar meter verder ligt de Bodleian Library, de bekendste bibliotheek van de wereld. We hebben een rondleiding genomen, anders konden we het mooiste gedeelte niet bezoeken. In dit oudste gedeelte hebben ook de opnames van Harry Potter plaats gevonden.
De oprichter van de bibliotheek heeft destijds een deal gemaakt, dat de bibliotheek een kopie krijgt van elk boek dat gepubliceerd wordt in The United Kingdom. En dat gaat van studie-, kinder- tot kookboeken en magazines. Alle soorten en maten. Door dit grote archief kon het vroeger tot wel zes uur duren voordat iemand het aangevraagde boek in handen kreeg, via het ondergrondse netwerk van tunnels. Tegenwoordig heeft elk boek een barcode en worden ze op maat en gewicht opgeslagen ongeacht het onderwerp. Interessant om te horen en te zien hoe dat allemaal tot stand is gekomen.

Nadat we een souvenirtje hadden gekocht, wilde we nog iets kleins eten maar wisten niet goed waar. We kwamen uiteindelijk uit bij een restaurant van Jamie Oliver, de bekende Britse kok. Ik wilde het eigenlijk voor morgen bewaren, maar we waren heel koud en het zag er gezellig uit. Voor een normale prijs kun je er heerlijk eten. De gerechten zijn vers en met een net andere draai klaargemaakt!
De terugreis verliep prima, moe maar voldaan hebben we ons mandje opgezocht.

We hebben de dag daarna een beetje te lang uitgeslapen, maar dat was ook zeker nodig. Nadat we met Vincent even hadden geskyped hebben we de kou weer opgezocht. Rond Covent Garden zijn verschillende eieren tentoongesteld voor Pasen. Die zijn ontworpen door verschillende bekende illustratoren. Best grappig om te zien. Daar hebben we ook wat gedronken onder het genot van een lekker taartje.
Daarna hebben we een ommetje gemaakt richting Leicester Square en Piccadilly Cirsus. Ondertussen begon het te regen, niet erg prettig met de stevige wind. Bij de Apple store heb ik een typisch Engelse beschermhoes gekocht voor de iPhone, helemaal blij mee :P.
Als afsluiter hebben we weer bij Jamie Oliver gegeten, alleen dan nu in Londen. We moesten even wachten maar dat was zeker de moeite waard, :D!

Al vroeg ging de wekker om mama naar het vliegveld te brengen. We wilden geen risico nemen, dus na het ontbijtje zijn we naar de tube gelopen. Het was nog best een hele opgave omdat het sneeuwde en de paraplu had het gisteren begeven door de wind. Maar we hebben het overleefd en konden opwarmen in de tube.
Nadat het koffer gedropt was, hebben we nog even gezeten in het tentje waar we de dagen mee begonnen zijn. Waarna mama door de douane moest, op naar Nederland.
Het waren super fijne dagen samen, :D!!!!

Nu weer naar de realiteit. De komende dagen ga ik fulltime werken voor de Pasen. Worden lange dagen tot 23.30u!

Liefs Vienna.

• 26 Maart 2013 - 07:28

Wies:

Lieve Vienna,
    he wat super leuk, heerlijk zo met je mamsie samen.
    Succes met je volle werkdagen.
    liefs van Wies

• 26 Maart 2013 - 08:54

Mieke:

Hallo Vienna,

Erg leuk je verslagen, die ik nu allemaal gelezen heb. Geniet van alles wat je meemaakt.
    Lieve groeten Mieke

• 26 Maart 2013 - 13:57

Nasty Neighbour:

Dear Vienna,

With Mammy in the neighbourhood is everything oh...so...good !

See you around love,

Rely.

• 28 Maart 2013 - 23:09

Marianca:

Wat een heerlijk verslag, en wat hebben we eigenlijk veel gedaan in die paar dagen. Jammer dat het weer niet meewerkte. Maar dat kon onze pret niet drukken.
    Het samenzijn was ronduit TOP.
    Zit weer helemaal in London als ik dit weer lees.

Liefs mama Marianca