Londen, de tweede start! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Vienna Frequin - WaarBenJij.nu Londen, de tweede start! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Vienna Frequin - WaarBenJij.nu

Londen, de tweede start!

Blijf op de hoogte en volg Vienna

20 Januari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen


Hallo allemaal,

Met de sneeuw van kerst ben ik alweer twee weken in Londen. De laatste week voordat ik naar Nederland ging heb ik geen verslagje meer geschreven, dus ik zal even een flash back geven.

Op dinsdag 18 december was ik een dagje vrij, heb ik nog een laatste poging gedaan om een kamer te vinden. Een nood oplossing zou zijn dat ik de eerste paar weken bij een gastgezin zou verblijven ALS ik niks zou kunnen vinden. Maar dat wilde ik verkomen!
Na voor de zoveelste keer op gumtree gekeken te hebben (dit is een site waarop vanalles aangeboden wordt ook o.a. huisvestiging), heb ik toch een belletje gepleegd om een afspraak te maken. De volgende dag had ik om 09.00u en om 11.30u een afspraak voor het bekijken een kamer.

Met de Northern Line ben ik bij Tufnell Park uitgestapt, waarna ik ongeveer nog een kwartier moest lopen. In eerste instantie kon ik het juiste huisnummer niet vinden, maar met wat hulp was het aan de overkant van de straat.
Er kwam een man naar buiten die me rondleidde. Ik had al een donkerbruin vermoede dat de kamer in de kelder was, en jahoor, tuurlijk :S. Het zag er allemaal netjes uit. Toch vroeg ik of er nog een andere kamer vrij was, en gelukkig zat het allemaal een beetje mee die dag en was er nog een andere kamer vrij! Wel iets duurder maar dat verschil was verwaarloosbaar.
Er zijn drie grote herenhuizen met elkaar verbonden, waarin 54 kamers/studio’s gevestigd zijn. In het derde huis op de eerste verdieping was nog een kamer vrij, met eigen keukenblok en een eigen aparte ruimte met douche en toilet. Na wat foto’s gemaakt te hebben, was ik er erg enthousiast over. Je moet gelijk toehappen als je het wilt hebben anders kaapt iemand anders het wel voor je neus weg. Eerst even naar het thuisfront gebeld om te overleggen, waarna ik gelijk met de eigenaar heb gebeld (die was niet aanwezig) om aan te geven dat ik de tweede kamer wil huren. Hij vroeg me om naar het kantoor te komen in Willesden Green op de Jubilee Line.
Daar aangekomen zijn de details van het contract besproken. Normaal gesproken zijn de contracten minimaal 6 maanden, maar ik wilde een contract van vijf maanden aangaan en dat was gelukkig goed. Na afspraken gemaakt te hebben en de borg betaalt te hebben ging ik met een super blij gevoel weg!!!!

Als een speer heb ik de tube naar de residentie genomen om me daar om te kleden, omdat ik om 14.30u weer op de werkvloer moest staan. In Selfridges was het behoorlijk druk, maar ik stond er met een blij gevoel dus de tijd vloog voorbij.
De manager van Artisan du Chocolat, die verantwoordelijk is van alle vestigingen in Londen, was er helaas ook. Ik kreeg de opmerking dat ik de verkeerde schoenen droeg, die schoenen toch altijd! Er mogen geen gympen gedragen worden en de All Stars (volledig in het zwart) vallen daar dus ook onder. Ik dacht: ‘’t zal wel’! Ik heb de andere schoenen meegenomen even aangehad en daarna weer verwisseld. Gelukkig zei de store manager dat de All Starts goed zijn en dat ik ze gewoon mag dragen, alleen als de manager er is moet wisselen. Probleem is dat je niet weet wanneer ze komt, conclusie: ik doe gewoon altijd die schoenen aan :P!

De volgende dag heb ik lang uitgeslapen, was behoorlijk moe na lange dagen gewerkt te hebben en de zoektocht naar accommodatie. Die dag heb ik voornamelijk besteed aan het inpakken van al mijn spullen, ik wilde zoveel mogelijk ingepakt hebben.

Vrijdag 21 december heb ik het contract getekend voor ‘de studio’ die per 5 januari ingaat! Heb mijn eigen appartementje in Londen, :)!!!!
Daarna had ik nog genoeg maar te weinig tijd over om op-en-neer te gaan naar de residentie. Ik had mijn werkkleren al meegenomen en heb ik een broodje gegeten in Selfridges. Daarna weer negen uur aan de bak.

Papa, mama en Sylvia komen me ophalen, :D!!!! Die dag moest ik wel gewoon vroeg op om te werken van 09.30u tot 17.30u.
Klein probleempje: de kaart van mijn kamer was geblokkeerd, oeps! In eerste instantie zou ik zaterdag de 22ste uit mijn kamer gaan, maar omdat men verplicht is tot kerstavond te werken heb ik mijn de huur een dag verlengd. Uiteindelijk hoefde ik gelukkig niet tot kerstavond te werken maar tot de 23ste. Alleen was die extra dag niet gecorrigeerd op mijn kaart.
Die ochtend was er niemand van de receptie en moest ik wel naar mijn werk gaan zonder mijn kamer op slot te doen. Gelukkig kan men niet zomaar mijn kamer binnen en is de residentie behoorlijk veilig. Al was het geen prettig gevoel om je kamer zo achter te laten.
De familie trap zat ondertussen in de auto op weg naar Londen in de kerststemming, :)!!!!

Tijdens mijn pauze heb ik een groot risico genomen.
Aangegeven stond dat tussen 14.00u en 16.00u de receptie open was. Ik wilde niet voor de situatie komen te staan dat papa, mama en Sylvia net aangekomen waren en dat ik het noodnummer moet bellen om ik het gebouw binnen te komen. Zodat ze mijn kaart kunnen uploaden voor één dag. Dus tijdens de 45 minuten pauze die ik had, ben ik als een speer naar de residentie gegaan. ‘Als een speer’ was haast onmogelijk met al die mensen die overal hun kerstinkopen doen. Risico was wel dat als er iets zou gebeuren met de tube, ik een groot probleem had!
Met een tomatenhoofd kwam ik bij de residentie aan en gelukkig was er iemand aanwezig (was ook nog maar de vraag of dat zo zou zijn!). Kaart aangepast en gelijk weer terug gegaan. Uiteindelijk was ik iets meer dan vijf minuten te laat. Ze hebben er niks van gezegd, dus heb ik het in het midden gelaten :P.
Zodra ik klaar was met werken ben ik direct op de metro gestapt. We zouden ongeveer gelijkertijd bij de residentie aankomen. Uiteindelijk waren papa, mama en Sylvia iets later dus had ik nog wat tijd om me om te kleden.

Het was fijn om elkaar weer te zien, :)! Na een knuffeltje en een kleine rondleiding voor mama (want die had het nog niet gezien), zijn we al lopend naar het restaurantje Wagamama gegaan (de minder mooie locatie). Maar het was vlak bij St. Giles en we konden even de benen strekken. Onderweg heb ik de plekjes laten zien waar ik de afgelopen periode heb vertoefd. Na gezellig bij gekletst en wat lekkers gegeten te hebben, zijn we weer terug gegaan. We hebben met zijn vieren op mijn kamer geslapen, lachen :P!
De volgende ochtend weer vroeg bij de pinken. Ik ben naar mijn werk gegaan en de familie trap heeft de spullen in de auto gelegd en de deur achter zich dicht getrokken.
Tijdens mijn pauze hebben we samen geluncht. Ze waren iets eerder bij Selfridges dus hield papa natuurlijk weer een grapje uit! Ik was even naar het toilet en toen ik terug kwam liep ik papa straal voorbij die foto’s van me maakte terwijl ik niks door had en mijn collega’s moesten lachen omdat ze ervan wisten. LOL, :P!
Samen hebben we een broodje gegeten en kwamen ze later terug om wat lekkers uit te zoeken. Ze hebben nog leuk met Raminta gesproken, een aardige collega! In de tussentijd hebben ze een bezoekje gebracht aan mijn nieuwe appartement en zijn ze naar Covent Garden gegaan. Die dag hebben ze ook wat van Londen kunnen genieten tijdens de kerstperiode.

Nadat ik klaar was met werken ben ik gelijk terug gegaan naar Euston station, waar de auto voor de residentie stond te wachten. Klaar voor vertrek, op naar Nederland. Rond 02.00u in de nacht kon ik weer lekker in mijn eigen bedje kruipen. Heerlijk twee weken thuis, dat hadden de voetjes wel nodig!!!!

Zaterdag 5 januari met een vol beladen auto op naar ‘The UK’!
We hadden wat vertraging met de trein, uiteindelijk kwamen we rond half 5 aan bij mijn nieuwe verblijf. De huisbaas Alex zag een vreemde auto, dus kwam hij al naar buiten.
Het appartementje zag er goed uit, was opnieuw geschilderd. Alles hebben we schoongemaakt en zoveel mogelijk spullen proberen uit te pakken. Als pauze hebben we wat gegeten bij een Italiaans restaurantje, 15minuten lopen in de straat waar ik voortaan ook mijn boodschappen doe. Nadat we uitgegeten waren kwamen al snel de buikperikelen naar boven. Papa had de meeste last ervan :)! Daarna zijn we maar snel gaan slapen.
Na een redelijk goede nacht hebben we alle spullen uitgepakt zodat papa weer een koffer mee terug kon nemen, ik heb hier geen ruimte om dat op te bergen. Hij ging al vrij vroeg weg om 10.00u om niet al te laat weer thuis te zijn.

Daar zat ik dan alleen in mijn nieuwe onderkomen. Ik heb alle spulletjes zoveel mogelijk een plekje proberen te geven. Een nadeel is alleen dat buiten alle rekeningen niet het internet in het contract inbegrepen is. Het is super rustig zonder internet. Die middag heb ik nog boodschappen gedaan en ben ik vroeg gaan slapen voor mijn eerste cursusdag.

Tegenwoordig neem in de Piccadilly Line naar St. Giles. Ik moet vijftien minuten lopen naar de tube, dan 7 minuten met the underground en dan is het nog maar vijf minuten lopen naar de school. In totaal doe ik er ongeveer een half uur over, valt reuze mee. ’s Ochtends is het heel druk in de metro en moet je jezelf in de trein proppen. Op Russell Square (waar ik moet uitstappen) zijn te weinig liften naar boven, waarbij je honderd jaar wachten om een plek te bemachtigen. Dus neem ik tegenwoordig de trappen, goede ochtend gymnastiek 175 treden :)!

Helaas heb ik mijn tentamen CAE van 5 december niet gehaald, :(. Ik had 53% en bij 60% had ik het certificaat. Dus volg ik nu dezelfde cursus. Nu tien in plaats van twaalf weken lang.
Zes van de negen studenten komen uit Zwitserland, verdeeld over het Franse en Duitse gedeelte. Daarnaast hebben we iemand uit Italië en Zuid-Korea. Gelukkig heb ik niet dezelfde docenten als de vorige keer. De docenten waarvan we nu les krijgen, moest ik even aan wennen in het begin, maar nu begin ik er steeds meer aan te wennen.
De eerste dag moesten we een proeftentamen maken, om te beoordelen op welke koers we liggen. Diezelfde ochtend kreeg ik al een sms-je om te komen werken, om voor iemand in te vallen.

De eerste dagen van de cursus viel het me op dat niemand iets tegen elkaar zei, ook niet tijdens de pauzes of als de docenten iets vroegen. Een Zwitserse en Zuid-Koreaanse deelde dezelfde mening met mij. Gelukkig is de stilte nu bijgetrokken.
De daaropvolgende dinsdag en woensdag (mijn vaste werk dagen) moest ik weer aan de bak. Er is nu helemaal niks te doen, echt helemaal niks!
Tegenwoordig maak ik samen met Léa (Zwitserland) en June (Zuid-Korea) huiswerk. Best nuttig, want we verbeteren elkaar en als we verschillende antwoorden hebben discussiëren we en nemen we automatisch de stof door.
Vrijdag 11 januari zijn we eerst naar Covent Garden geweest om in een klein restaurantje te lunchen. Was gezellig, beetje voorzichtig nog allemaal omdat we elkaar nog niet kennen, maar volgens mij liggen we elkaar wel goed.

Die zaterdag had ik heerlijk een vrije dag!
Ik heb nog steeds geen internet wat super vervelend is. Tegenwoordig ga ik eerder naar school om mijn mails te controleren. Iemand die in hetzelfde gebouw woont, wilde zijn internetconnectie met me delen. Nu heb ik wel verbinding wat super is maar die is niet van de beste kwaliteit, hij valt regelmatig uit. Na mijn eerste cursusdag heb ik gelijk internet aangevraagd, maar dat duurt belachelijk lang, meer als twee weken! Hopelijk is die verbinding beter!

Zondag 13 januari heb ik weer mijn uren gemaakt in de chocoladefabriek en ook de maandag heb ik weer voor een collega moeten invallen. Uiteindelijk heb ik vier dagen achterelkaar gewerkt met de vaste werkdagen erbij.

Afgelopen vrijdag heb ik samen met Léa en June geluncht. Later die dag hebben we in een pub vlakbij Tottenham Court Road wat gedronken. Was gezellig en we hebben elkaar wat beter leren kennen. Het is die dag gaan sneeuwen, super :D!!! Alleen behoorlijk glibberig, :).
Zaterdagochtend heb ik een beetje uitgeslapen en wat aan mijn Engelse vaardigheden gewerkt. Met zijn drieën en nog een ander Zwitsers meisje van de klas, hadden we bij Notting Hill Gate afgesproken om de Portobello Market af te struinen. Het was behoorlijk koud en het regende/sneeuwde licht dus het was niet druk. We zijn wat winkeltjes ingegaan en ondertussen een warme crêpe gegeten en thee gedronken om onszelf warm te houden. We hebben het niet lang gemaakt, was te koud. Daarna ben ik samen met June naar Holborn gegaan, zij moest op iemand wachten en ik ben een noodlesoep gaan eten bij Wagamama.

Vandaag heeft het de hele dag gesneeuwd en ligt er ondertussen een behoorlijk laagje. Dus ben ik heerlijk binnen gebleven en heb ik wat aan mijn Engelse grammatica en vocabulaire gewerkt. Morgen weer aan de bak!

Liefs Vienna.

  • 21 Januari 2013 - 12:43

    ReLy:

    Lieve Vienna,

    Wij hebben een kruisje staan in onze agenda bij 25 januari ??!!??
    Laat je het ons weten ?

    Pas goed op jezelf.

    Liefs en groetjes,
    Lydia&René.

  • 21 Januari 2013 - 23:31

    Wies:

    Was weer een leuk verhaal, succes met je studie.
    Liefs van Wies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Vienna

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 6660

Voorgaande reizen:

13 September 2012 - 31 December 2012

London here I come :)!

Landen bezocht: